10 septembrie 2010

Nu mai arunca lucrurile folositoare la gunoi!

Pun pariu ca 99% dintre cei care citesc titlul acestui articol se vor bate cu pumnul in piept ca nu o fac, din simplul motiv ca nu stiu exact la ce ma refer cand spun "lucruri folositoare". Sa presupunem ca imi cumpar o doza de Cola. Pentru mine doar lichidul din interior e util. Il beau, am terminat povestea. Ambalajul nu ma intereseaza, ba mai mult, odata golit incepe sa ma incomodeze. Asa ca trebuie sa scap de el, de preferat cat mai repede. Iar primul cos de gunoi intalnit devine brusc prietenul meu cel mai bun! Gresit, gresit, de trei ori gresit! Pentru ca, fara sa stiu, aruncand doza metalica (un gest atat de simplu si de natural) intr-un cos oarecare, reduc la zero sansele ca acea cutie sa fie reciclata...
Pentru ca primul pas in circuitul reciclarii unui deseu este colectarea selectiva, s-a initiat aceasta campanie prin care suntem sfatuiti sa separam ambalajele reciclabile de gunoiul menajer si sa le depozitam in containere speciale. Ridic, ca tot a venit vorba de asta, o mica intrebare cu privire la lipsa acestor containere din Craiova. Cel putin acolo unde imi duc eu gunoiul sunt niste tomberoane gigantice, vechi de cand lumea, in care se arunca de toate, nicidecum containere ca cele din imaginea de mai jos.


Si presupunand ca as strange si depozita eu deseurile de ambalaje in mod corespunzator (cantitati mai mari), stie cineva daca exista centre de reciclare a acestora (plastic, metal, sticla, hartie) in Craiova?


PS: Am aflat de aceasta campanie de la Licu'. Va recomand sa va alaturati, sa o promovati si sa castigati premii eco! Mai multe detalii, aici!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu