25 septembrie 2012

Craioveanul zilei: Stefan Mirea

            De mult îmi doresc să scriu despre craioveni din jurul nostru pe care poate nu îi cunoaștem, de care poate nu am auzit, dar care se remarcă, în dese rânduri, la cele mai înalte niveluri. Necunoscuți, vecini, colegi, prieteni care poartă steagul țării și numele orașului pe buze, în bagaje și pe meleaguri îndepărtate. Și astăzi îmi îndeplinesc dorința! Cu speranța că seria pe care o inaugurez astăzi pe blog o să fie una lungă și plină de oameni care vă vor inspira, vi-l prezint pe craioveanul Ștefan Mirea.
          Alături de un coleg de la Jacobs University din Bremen, Ștefan a dezvoltat o aplicație Facebook cu care a câștigat "Best Overall Prize" la competiția Facebook’s Developer World Hack organizată în Germania. Aplicația cu care cei doi studenți au devansat alți 300 concurenți se numește Social Road Trip și te ajută să îți organizezi vacanțele într-un mod foarte ingenios - aflând ce prieteni locuiesc în drumul tău către destinația de vacanță, ca să poți să le faci o vizită. Amănunte găsiți aici.
            Dar haideți să aflăm mai multe despre craioveanul nostru chiar din "degetele" lui.

Cine e Ștefan Mirea? 

Salut! Sunt Ștefan, am 21 de ani și momentan studiez Computer Science la Jacobs University Bremen, în Germania. Am trait în Craiova primii 18 ani. Am făcut liceul la Colegiul Național Carol I și am plecat pentru facultate la Jacobs ca mulți alții din Craiova. Am început să învăț web programming în timpul meu liber din clasa a 8-a. La început cu pagina clasei, apoi cu numeroase proiecte personale urmate de câteva softuri educaționale și într-un final ajungând să lucrez ca freelancer pe internet pentru aproape 2 ani.

De ce ai ales să faci facultatea în străinătate?

Pe de o parte a fost dorința de a schimba peisajul și de a încerca o nouă cultură în afara celei cunoscute. Pe de altă parte am simțit că aș avea parte de o educație universitară mai buna și în special de mai multe avantaje în afara țării. Este mai mult de muncă și costurile financiare sunt considerabil mai mari, dar consider că am obținut mult mai mult aici decât aș fi putut acasă. Au fost și alte motive personale, dar nu o să vorbesc acum despre ele.

Concursuri, premii, reușite?

Rezultatele cele mai notabile din timpul facultății ar fi obținerea unui internship la Google vara trecută și câștigarea "Best overall prize" la "Facebook World Hack" semestrul acesta. Am contribuit de asemenea la dezvoltarea mai multor aplicații pentru îmbunătățirea infrastructurii universității în care mă aflu.

Ce planuri de viitor ai?

Deși este ultimul an de facultate, nu am decis încă dacă vreau să fac un masterat sau mai degrabă să încep să lucrez în industrie. Planul meu este să ajung în SUA măcar pentru câțiva ani deoarece acolo sunt mai multe oportunități pentru programatori și nu numai. Vara asta o să încerc să ajung la Twitter sau Facebook să văd cum e și mentalitatea lor de companie care în mare parte se ocupă doar de un singur produs (în contrast cu Google care are peste 120). Nu cred că m-aș mai întoarce în țară, cel putin nu să lucrez, în mare parte pentru că nu văd un viitor pentru mine acolo… 

Un mesaj pentru craioveni / de încheiere

Am avut ocazia să studiez la unul din cele mai renumite licee din țară și, privind în retrospectivă, nu mi-aș fi dorit să fi fost nicăieri altundeva. De fapt, nu cred că mi-aș fi dorit să fac primii 12 ani de învățământ în altă țară. De fiecare dată când mă gândesc la situația mea și a multor altor craioveni / români de la Jacobs și nu numai, îmi aduc aminte de niște vorbe înțelepte care ne-au fost date nouă în ultimul an de liceu: "Ca să ajungi un om de success trebuie să te naști în România, să înveți în România și să pleci din România."

 Poză furată de pe profilul lui Ștefan de Facebook.


3 comentarii:

  1. Cine are carte...pleaca mai departe. Felicitarile mele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a placut foarte mult interviul. Ai de la mine o nominalizare, dar si o leapsa de ... Page Rank.

    Te bagi la leapsa sau la un comentariu?

    RăspundețiȘtergere
  3. @Natural: Merci pentru nominalizare, e intotdeauna o placere. Lepse nu prea iau. :D

    RăspundețiȘtergere