23 noiembrie 2012

Despre prieteni. Versiunea negativa

Acum ceva vreme scriam un articol în care încercam o clasificare a tipurilor de prieteni și promiteam să transpun și versiunea negativă, în oglindă, posibil mai amuzantă. A trecut un an de atunci și n-am mai găsit timpul și curajul necesare să abordez un subiect de asemenea complexitate. Până astăzi. Când am decis să refac topul celor mai nesuferite tipuri de oameni. Cărora nu pot să le dau nume, căci m-aș bloca încercând să mă decid între "dușman", "inamic" și "vrăjmaș". 
Voi începe, deci, topul cu "indiferenții" (despre care am scris fix la fel și în articolul trecut, semn că încă nu mi-am schimbat părerea despre ei), urmând fie să cobor pe scara suportabilității, fie să cobor pe cea a nesuferitabilității. Că tot acolo ajungem.
- Oameni oarecare. Nu ne cunoaștem sau poate că eu îi cunosc pe ei, iar ei nu mă știu pe mine. Nu ne-am întâlnit niciodată, nu am comunicat în niciun fel (vezi rețele de socializare). Sunt genul de oameni pe care îi văd la TV, despre care aud la radio sau despre care citesc în ziare/ pe bloguri, dar care nu îmi trezesc nicio emoție deosebită.
- Antipatici. Fie că-i ăla care te împinge sau te calcă pe bombeu în tramvai, chelnerul care se uită la tine de parcă ți-ar fi scuipat în mâncare, puradeii care se țin scai să le dai și lor "măcar un leu", vecinul din apartamentul de vis-a-vis care nu te salută când vă întâlniți în scara blocului, vărul îndepărtat venit în vizită care-ți maltratează pisica sau colega de clasă/grupă care are mai mult ruj pe bot decât minte-n cap și se și laudă cu asta, antipaticul e genul de om pe care nu îl placi, dar pe care trebuie să îl suporți preț de câteva clipe. Mai rău e că, sub diverse forme, te tot întâlnești cu el, așa că e bine să îl ignori și să-l tratezi cu indiferență.
- Enervanți (Nesuferiți). Sunt oameni care au perseverat în a-ți fi antipatici până într-atât încât te strâmbi numai la gândul că te-ai putea întâlni cu ei. Din această categorie fac parte colegul de birou urât mirositor care se preface că nu înțelege aluziile tale fățișe, bârfitoarea sau pârâcioasa clasei, copiii de bani gata, proștii cu aere de superioritate sau profesorul atotștiutor persecutor.
- Insuportabili (Intolerabili. Respingători. Repulsivi. Scârbavnici. Grețoși. Verificați Dex-ul pentru mai multe sinonime). Fie sunt persoane nevinovate pe care le detești a priori, gen fosta iubită a iubitului tău (pe care n-o cunoști, dar o urăști pentru că există!), fie scârnavi pe care îi disprețuiești a posteriori, pentru că au zis sau făcut ceva care te-a ofensat în mod direct sau indirect sau care a avut repercusiuni asupra ta, insuportabililor ai vrea să le-nfigi scobitoarea-n ochi fără urmă de remușcare. Din această categorie fac parte colega de clasă cu care ești mereu în competiție și care, în loc să arate ce știe ea, încearcă să sublinieze ce nu știi tu; apropiații care spun mai departe lucrurile pe care le-ai destăinuit numai lor și pe care i-ai rugat în mod expres să le ia cu ei în criptă; colega de birou invidioasă care te sapă pe la spate, inventând minciuni despre tine; cei care te-au jignit pe tine sau - mai grav - au vorbit urât despre familia ta; partenerii de afaceri care ți-au tras țeapă etc. Sunt genul de oameni la care te surprinzi visând cu ochii deschiși cum ar fi să alunece pe scări sau să-i calce bicicleta (până maximum la răni care să necesite intervenții medicale elaborate). Și să rânjești malefic. :D

Vă mulțumesc pentru atenție și vă invit să îmi povestiți ce trebuie să facă cineva ca să ajungă pe lista voastră neagră! 



3 comentarii: