28 decembrie 2012

Filmele Craciunului (meu) 2012

Meidei, meidei, anul acesta am fost o rebelă de Crăciun și am avut un program artistico-cinematografic special, care - atenție! - nu a inclus seria Home Alone. Da, pentru multă lume aventurile lui Macaulay Culkin tânăr și zdrobitor de frumușel și amuzant sunt sinonime cu sărbătorile de iarnă, și trebuie să recunosc că, pentru mulți ani la rând, și eu m-am încadrat în această categorie. În anul de grație 2012, însă, m-am delectat cu alte producții cinematografice de sezon pe care vi le recomand și vouă, în ordinea în care m-au impresionat:

1. The Bishop's Wife (1947). Îngerul Dudley (interpretat de Cary Grant) coboară pe pământ în preajma Crăciunului, în încercarea de a-i oferi îndrumare episcopului Brougham (David Niven), dar sfârșește îndrăgostindu-se de soția acestuia, Julia (Loretta Young).

2. The Nightmare Before Christmas (1993). O animație cu personaje cel puțin dubioase la prima vedere, dar care vă vor deveni simpatice pe parcurs, The Nightmare Before Christmas spune povestea lui Jack, regele dovlecilor din Halloween Town, care descoperă întâmplător peste Christmas Town și își propune ca anul acesta să fie el Moș Crăciun... Să nu vă mire atmosfera de Edward Scissorhands sau Beetlejuice, pentru că Tim Burton! ;)

3. Fred Claus (2007). Un fel de Grinch mai înalt, solid și arătos, Vince Vaughn joacă rolul fratelui morocănos (și puțin ratat) al lui Moș Crăciun (Paul Giamatti). Dacă vă încântă distribuțiile impresionante, trebuie să știți că această comedioară de sezon îi mai are pe afiș pe Kevin Spacey, Miranda Richardson, Rachel Weisz, Kathy Bates, Ludacris, Elizabeth Banks șamd.

Voi la ce filme v-ați uitat Crăciunul acesta? Întreb pentru că declar deschisă lista de propuneri cinematografice pentru Crăciunul 2013. :P



2 comentarii:

  1. Noi am văzut de Crăciun „Once Upon a Time in Anatolia”. E ceva special la filmele astea europene.

    RăspundețiȘtergere