12 iunie 2013

Site de companie aeriana vs sistem de rezervare

De când mă plimb eu cu bocceluța pe umăr în lumea asta mare (v-am zis că am ajuns la borna de 20 de țări vizitate? :D ), transportul a fost una dintre cele mai mari cheltuieli de călătorie. Călătoritul de plăcere, ca opus celui de nevoie, nu te obligă, de cele mai multe ori, să îți asiguri transportul într-o anumită zi, la o anumită oră, de frică să nu pierzi începutul unei conferințe sau să ratezi cine știe ce întâlnire de afaceri. Atunci când un călător plănuiește următoarea excursie sau alege următoarea destinație, o va face, în majoritatea cazurilor, în funcție de cele mai ieftine modalități de transport, iar această flexibilitate îl va recompensa cu bilete ieftine, ca cele despre care voi scrie eu mai jos.

Nu mai departe de ieri lăsam un comentariul la un articol pe blogul lui Tudor staupenet.ro în care spuneam că în doar două ocazii am zburat undeva cu bilete cumpărate de la un ghișeu al companiei aeriene sau dintr-o agenție de turism. Prima dată aveam un an și mă duceau ai mei la mare, la Constanța. Vorbim, deci, de anul dinaintea Revoluției, când nema calculatoare, nema internet, nema alternative. A doua oară cumpăram un bilet pentru o deplasare în cadrul unui proiect și aveam nevoie de o mie de proforme, facturi și alte hârțogării pentru care am fost nevoită să apelez la o agenție locală. Motivele au fost, și în acest caz, independente de voința mea. În rest, toate celelalte bilete au fost cumpărate online, direct de pe site-urile companiilor aeriene, din motivul combinat că online este mai ieftin și mai rapid. 

Nu de multe ori am testat, însă, și sistemele de rezervare a biletelor de avion, dintr-o oareșce convingere nefondată că nu pot vinde alții castraveții mai ieftin decât grădinarul. O să vă explic de ce am greșit, dându-vă trei motive pentru care un sistem de rezervări - și facem studiu de caz pe Paravion, fiindcă e cel mai cunoscut și folosit de pe la noi- poate fi mai util decât site-urile tuturor companiilor aeriene combinate.
1. E mai ieftin. N-am crezut până n-am văzut, dar cum am o goangă cu Barcelona anul ăsta, am făcut o simulare pe ruta București Otopeni - Barcelona El Prat în perioada 1-4 august. Rezultatele, pentru aceleași zboruri WizzAir, au fost următoarele:
Paravion: 229,91 euro

Wizzair: 243,31 euro

2. Îți recomandă ei Cele mai ieftine bilete de avion, rubrică perfectă pentru cei care aleg destinațiile și data de plecare în funcție de prețul transportului. Se dă o listă lungă cu zboruri sortate în funcție de cel mai mic tarif. Aflu, astfel, cu drag, că cel mai ieftin zbor dus este - superb, nu? - București - Barcelona, la 26 euro. Cu un singur click în plus aflu și detaliile: data zborului (18 decembrie), compania aeriană (BlueAir) și detaliile zborului (ora de decolare, ora de aterizare etc).

3. Dacă ai o perioadă mai largă prestabilită de călătorie, dar pândești cele mai bune tarife, Paravion îți dă posibilitatea să îți setezi o alerte de preț. Astfel, în loc să stai zi lumină la calculator în căutarea celor mai avantajoase combinații, sistemul lucrează pentru tine și îți trimite un mail cu cea mai bună ofertă. Eu cu Barcelona mea am făcut o înțelegere: plecarea să fie oricând între 15 octombrie și 15 ianuarie cu date de călătorie flexibile și costuri sub 100 euro. Aștept cu nerăbdare "să vedem, să vedem, să vedem / ce-o să iasă". :D

Ca alternativă la site-urile companiilor aeriene, sistemele de rezervări se dovedesc a fi mai mult decât competitive. Dacă ați avut vreo experiență cu un astfel de sistem, eu aș fi curioasă să o citesc! Iar dacă experiența a fost una fericită (adică v-a ajutat să cumpărați ușor și rapid bilete ieftine spre destinații superbe), puteți să povestiți pe blogul vostru și să câștigați un city break în Cipru în perioada 21-24 iunie. Mai multe detalii, aici. Spor la călătorit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu