04 iunie 2014

Sunt blogger oficial la FITS 2014

Pe la sfârșitul lui 2013-începutul lui 2014 decretasem anul în curs drept anul fotografiei. Nu a trecut mult până m-am reorganizat intern și am zis: Nu, anul acesta va fi al bicicletei! Nici nu apucasem să mă urc pe una când iar m-am răzgândit: va fi anul Photoshop-ului. Sfârșitul lui aprilie mi-a demonstrat că sunt lucruri în viață pe care nu le alegi, ci care te aleg ele pe tine, te atrag și te învăluie și îți dau o direcție. Ca teatrul, așa, un drog în sine. Și aici recunosc deschis: sunt consumatoare și puțin traficantă! Dar pentru un astfel de drog, singura clinică de reabilitare este sala de spectacol...
Festivalul Shakespeare de la Craiova, la care am avut șansa de a fi blogger acreditat, a ajuns la a IX-a ediție și a numărat în jur de 50 de manifestări pe durata celor 12 zile de festival. A fost un festival înțesat de prezențe speciale, de momente haioase, de încărcătură emoțională, de tensiune dramatică, de multă muncă, dar și de multe aplauze. Fără să mă aștept măcar că anul meu urmează să fie unul al teatrului, la exact o noapte distanță de închiderea oficială a festivalului, m-am întâlnit cu colega Cristina Bazavan prin oraș. Eu - impresionată de Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova. Ea - Online Community Manager la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu. Nu m-a întrebat dacă vreau, m-a anunțat că m-a pus pe lista bloggerilor pentru FITS. Cum spuneam mai sus, sunt lucruri în viață care te aleg ele pe tine! :)
Când am primit programul manifestărilor, Festivalul Shakespeare mi s-a părut un aperitiv (ce-i drept, unul îndestulător) la ce va să vină. A XXI-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu se desfășoară pe durata a 10 zile, între 6 și 15 iunie 2014, și include spectacole de teatru, dans, muzică, circ, lectură, spectacole de stradă, lansări de carte, proiecții de film, expoziții, întâlniri, conferințe, seminarii și ateliere. Ca să vă faceți o idee de ce cred că FITS-ul este felul principal al festivalurilor de teatru din România, vă las câteva date despre ediția de anul trecut: 2500 de artiști invitați din peste 50 de țări, mai mult de 300 evenimente în cadrul festivalului, din care 150 de premiere, jucate în peste 60 de spații, 600.000 spectatori. În plus, peste 20 de spectacole de la această ediție a FITS sunt deja sold out, pentru 7 dintre ele biletele fiind epuizate cu 2 săptămâni înainte de startul acestuia. Eu voi fi prezentă la FITS în primele 3 zile de spectacole (6, 7 și 8 iunie), pe parcursul cărora mi-am propus să fiu prezentă la 12 spectacole.
Sibiul va fi un furnicar, iar eu, o furnică alergând dintr-o parte-ntr-altă, aici mirându-mă, dincolo râzând, în cealaltă parte ștergându-mi discret o lacrimă. Cred că anul 2014 va fi anul teatrului... :)


Un comentariu: