16 septembrie 2014

IzoMiorita sau cum Se poate romaneste

De multe ori, în timp ce mă plimb prin țară (și nu numai prin a noastră), aud de la localnici niște fraze-tip repetate ca un laitmotiv în diferite situații: Ce țară frumoasă avem; păcat că nu știm să o promovăm! Ce zonă frumoasă; păcat că nu avem infrastructură! Ce de resurse avem; păcat că nu știm să le exploatăm inteligent! șamd. De multe ori, cele mai simple soluții pentru toate aceste probleme se află chiar sub nasul nostru și nu ne lipsesc decât o sclipire de moment, un strop de inițiativă și o doză de altruism pentru a transforma toate neajunsurile în oportunități de dezvoltare a comunității. Și încă ceva!
Un tânăr cu sclipire este și Lucian Stanciu-Viziteu, fondatorul brandului IzoMiorița. Recunosc, pe mine m-a câștigat de la titlu, aprope dinainte de a citi mai multe despre afacerea pusă pe picioare de Lucian. E ceva atât de profund românesc în acest nume, încât nu poate fi vorba decât de un model de business de succes, oriunde în țară ar fi el aplicat. Lucian l-a aplicat la țară la bunici, în comuna Independența din județul Galați, zonă în care oieritul reprezintă una din îndeletnicirile principale ale localnicilor. Prin afacerea pe care a pus-o pe picioare, Lucian colectează lâna de oaie, o prelucrează industrial și o transformă în izolatori termici și fonici pentru casă (despre calitățile izolatorilor IzoMiorița puteți citi in extenso pe site-ul izomiorita.ro).

Doza de altruism de care vorbeam mai sus se reflectă în componenta socială a afacerii: pe lângă faptul că va crea locuri de muncă în comunitate, Lucian vrea să furnizeze izolatori pentru locuințele persoanelor din categorii defavorizate din comunitatea locală. Acesta e felul lui Lucian de a arăta că se poate și, mai ales, că se poate românește. Planul lui este să cucerească nu doar piața izolatorilor din România, ci să exporte acest produs românesc în toată Europa de Est!
Despre acel încă ceva am mai scris. E vorba de o mână de ajutor, întinsă an de an de cei de la Petrom prin minunile pe care le înfăptuiesc în Țara lui Andrei. În 2013, antreprenoriatul, educația, dezvoltarea comunitară, mediul, sănătatea și susținerea ONG-urilor au fost direcțiile de dezvoltare urmărite, în care s-au investit aprox. 4 milioane de euro.
Vă invit să citiți Raportul de implicare în comunitate 2013 al Petrom, unde veți găsi mai multe povești de succes ca cea a lui Lucian Stanciu-Viziteu, precum și date statistice (dacă vă plac cifrele) despre rezultatele tuturor inițiativelor din Țara lui Andrei. Aici, binele are autor colectiv. Iar autorul acesta ... locuiește în fiecare dintre noi. :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu